czerwca 17, 2020

Edukacyjna środa- Embossing

Cześć :)

Dziś kolejna edukacyjna środa na naszym blogu,
a ja z tej okazji przygotowałam foto kurs, jak wykorzystać embossing na tekturkach.
Dzisiaj wybrałam tekturkę tło "Mykeny"
Praca z użyciem tej tekturki będzie na Dzień Ojca :)

Zanim opiszę jak zembossowałam tekturkę, napiszę w kilku słowach czym jest embossing.
Embossing na gorąco, to metoda ozdabiania kartek i innych form rękodzielniczych,
który daje efekt lekkiego uwypuklenia wzorów czy napisów. 
Można go stosować za pomocą stempli, ale również (tak jak dziś) zastosować go na tekturce.
Do embossingu potrzebujemy :
-tusz do embossingu
- puder do embossingu
-nagrzewnicę

A teraz już zapraszam na kursik:
1. Najpierw wybrałam tekturkę i przygotowałam swój embossingowy zestaw, 
a następnie zdecydowałam jaki kolor pudru zastosuję. Padło na miedziany puder z Agaterii.




2. Później odbijałam tusz na tekturce. Najpierw zrobiłam to dużym kwadratowym tuszem,
potem użyłam wygodniejszej formy w sticku.





3. Kiedy przyjrzymy się tekturce widać, że każdy fragment został pokryty tuszem
 i możemy przystąpić do posypania całej tekturki obficie pudrem.






4. Gdy cała tekturka została pokryta pudrem, delikatnie poddźwignęłam ją szczypcami i strzepnęłam nadmiar pudru na kartkę. Puder, który opadł na papier zsypałam spowrotem do pojemniczka.






5. Następnym krokiem było ogrzewanie pudru nagrzewnicą, aż się stopi.
(w tym kroku trzeba zwrócić uwagę by nie przesadzić z topieniem pudru, ponieważ robią się brzydkie pęcherzyki lub inne nie pożądane efekty, które też ujęłam na zdjęciu, abyście wiedzieli na co zwrócić uwagę) ;)







Tutaj widać ten niepożądany efekt. Ale to nie koniec świata, można później zakryć to jakimiś dodatkami :)





A tutaj widać jaki ładny efekt daje embossing :)





A teraz czas na pracę, w której wykorzystałam zembossowane tło "Mykeny"







Mam nadzieję, że kursik był dla Was przydatny i moja inspiracja przypadła Wam do gustu :)

Pozdrawiam, Anett :)




2 komentarze:

Copyright © Magiczny Kociołek , Blogger